Спомин святих спасительних страстей Господа нашого Ісуса Христа...
7 січня – Різдво Господа нашого Ісуса Христа
З нагоди великого торжества у храмах єпархії пройдуть святкові Богослужіння з колядками, а подекуди й вертепами. Зокрема, у луцькому кафедральному соборі Святої Трійці урочиста архієрейська Літургія розпочнеться о 10.00.
Як повідомляє єпархіальний календар, храмові свята відзначають собор Різдва Христового та жіночий монастир у Володимирі-Волинському.
Всі українські Православні Церкви, а також Єрусалимська, Російська, Сербська, Грузинська, Польська, Македонська, Чорногорська, монастирі Афону зустрічають Різдво Христове в ніч із 6 на 7 січня. Цей день є офіційним державним святом в Україні.
Згідно з Євангелієм, Октавіан Август, переможець Марка Антонія та Клеопатри та блискучий адміністратор Римської імперії, тоді звелів зробити перепис у провінціях, щоб удосконалити збір податків. Тому, за тодішнім звичаєм, Божа Матір і праведний Йосиф як такі, що належали до нащадків пророка Давида, мусили прямувати до його родового містечка Вифлеєма, аби внести свої імена у список підданих імператора.
У Вифлеємі вони не знайшли жодного вільного місця – ніхто не пустив їх до хати, тому Боголюдина і Спаситель світу народився холодної ночі у вапняковій печері, яка була стайнею для худоби, серед сіна й соломи… Опівночі, у повній тиші, коли людство було поглинуто глибоким сном, звістку від ангела про Різдво Христове першими почули пастухи, що стерегли свою отару. Таким чином, прості й смиренні люди удостоїлись великої честі першими вклонитися Сину Божому, Який заради спасіння людства проявив велике смирення і народився в убогих яслах. Пастухи почули дивовижний спів великого ангельського хору: «Слава во вишніх Богу, і на землі мир, в людях – благовоління».
Під час народження Христа над печерою зійшла зірка, яка вказала про цю подію трьом волхвам – мудрецям зі Сходу. Є гіпотеза, що під словом «зірка» треба розуміти астрологічний термін – т. зв. поєднання планет: саме тому її побачили тільки «посвячені», звіздарі, астрологи. Зіркою Бог сповістив їх про народження Свого Сина, і в особі цих східних мудреців увесь старий язичницький світ преклонив коліна перед Новонародженим Месією. Волхви вшанували Христа особливими дарами. Вони піднесли Йому золото – як символ царської влади, ладан – як ознаку Його Божественності, смирну – речовину, за допомогою якої померлих готували до поховання (це було ознакою майбутньої спокутної смерті Господа на хресті за рід людський).
Згідно з переданням, один із волхвів був перс, другий – араб, третій – ефіоп (Ефіопією в давні часи називали також Індію). Звали їх Гаспар, Мельхіор та Валтасар. Більш ніж через 30 років після поклоніння Ісусу волхви прийняли Хрещення від апостола Фоми і самі стали проповідниками Євангелія. Їхні мощі знайдено в ІІІ столітті, тепер вони зберігаються в Німеччині, у Кельнському соборі.
Ще на шляху до вифлеємської печери волхви у своїх пошуках завітали до Єрусалима, де сповістили тодішнього правителя Ірода Великого про народження нового юдейського царя і про те, що їм про це розповіли небесні світила. Цар Ірод, за походженням не єврей, а ідумеянин, розумів, що займає юдейський престол незаконно і що повне право на цей престол мають нащадки царя і пророка Давида. Тож і без того одержимий манією переслідування, Ірод дуже злякався. Він попросив волхвів сповістити про місцезнаходження Новонародженого Царя, буцімто щоби вклонитися Йому. Коли ж волхви, сповіщені ангелом, повернулися додому, оминувши Ірода, розлючений деспот наказав винищити у Вифлеємі та його околицях усіх немовлят віком до двох років. Маленького Ісуса знову врятував ангел, який звелів Йосифові прямо посеред ночі встати, взяти Немовля та Його Матір і тікати до Єгипту. Йосиф це і зробив, сповнивши старозавітне пророцтво: «З Єгипту покликав Я Сина Мого…»
Такими драматичними подіями ознаменовано Різдво Христове.
Рішення про святкування Різдва 25 грудня прийнято на Ефеському (Третьому Вселенському) церковному соборі в 431 році. Оскільки в Євангелії нема точної вказівки на день народження Спаса, отці Собору ухвалили відзначати його замість язичницького «дня непереможного сонця» (адже, за Новим Завітом, «сонце наше – Христос»).
Вирішальну роль у впровадженні окремого свята Різдва Христового на Сході Римської імперії відіграли три отці Східної Церкви: святі Василій Великий, Григорій Богослов та Йоан Златоустий. У Єрусалимі проте воно святкувалося разом із Богоявленням аж до 634 р. В ІV ст. свята Єлена, мати імператора Костянтина Великого, побудувала у Вифлеємі храм на честь Різдва Христового.
В Україні християни східної традиції святкують Різдво 7 січня, коли за юліанським календарем випадає 25 грудня. Невід’ємним атрибутом святкування Різдва в Україні є колядки, в яких прославляється новонароджений Христос. Колядники ідуть від хати до хати, сповіщаючи радісну новину – народження Божого Дитяти. За святковим столом збирається вся родина, вітаючись словами: «Христос рождається! Славімо Його!»
Різдво Христове – це крок, який Бог зробив назустріч людині. Тепер наша черга. Тож нехай кожен із нас знайде шлях до різдвяного вертепу, осяяний світлом вифлеємської зірки. Зігріймо наших ближніх увагою, поділімося святковою трапезою з нужденними, співчуваймо тим, хто в скорботі, та радіймо з тими, хто в радості, подаруймо частку душевного тепла навколишнім і таким чином привітаймо Новонародженого Сина Божого, Який заради нас більш ніж 2 тисячі років тому прийшов у цей світ і наповнив його Своєю любов’ю.
Христос народився – славімо Його!
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген