Пам’ять святих отців семи Вселенських Соборів. Мучеників Феодота Анкирського, Петра, Діонисiя, Андрiя, Павла, Христини (249-251) i мучениць семи дiв: Олександри, Текуси, Клавдiї, Фаїни, Євфрасiї, Матрони i Юлiї (303)...
Що таке Причастя та як до нього готуватися?
Про це розповідає протоієрей Ігор Янчук у програмі «Церква і релігія» на телеканалі «Конкурент TV».Велике щастя і великий скарб для людини – народитися у православній вірі, вважав преподобний Амфілохій Почаївський. Щоправда, не всі ми це розуміємо, каже панотець. І найбільше таїнство, яке дарує нам Церква, – святе Причастя.
Під час літургічної молитви єпископ або священник благословляє пшеничний хліб і виноградне вино, за благодаттю Святого Духа освячує ці святі дари, якими вірні причащаються на життя вічне, на єднання з Богом, між собою та з усією Церквою.
Господь пролив Свою кров і приніс Себе в жертву любові за весь рід людський. І та жертва по сьогодні служить нам, щоб ми знову і знову були учасниками і причасниками тіла і крові Господа нашого Ісуса Христа. Вона нам дає можливість перемагати гріх, диявола і смерть, тому що Господь, Який воскрес із мертвих, нам дарує Своїм воскресінням перемогу над злом.
Ми знаємо багато фактів, коли люди через Причастя святих тайн отримали зцілення, віруючи, що причащаються прославленим тілом і кров'ю Господа. Такі дари вважаються безсмертною їжею і є запорукою нашого воскресіння, умістивши в собі чудотворну силу Самого Спасителя. Церква зберігає безліч свідчень про зцілення після святого Причастя. Але головне, що відбувається з людиною: мертва душа воскресає.
Причастя – таїнство, встановлене Ісусом Христом на Тайній вечері. Коли Господь узяв хліб, переломивши його, Він сказав: «Прийміть і споживайте – це є Тіло моє, що за вас ламається на відпущення гріхів». Так само Він зробив і з чашею після вечері, взявши її і благословивши: «Пийте з неї всі, це є Кров моя Нового завіту, що за вас і за многих проливається на відпущення гріхів». І додав: «Це чиніть на спомин про мене».
Так від апостолів, потім їхніх послідовників, а сьогодні й ми виконуємо заповідь Божу. Отримавши від Господа цю божественну спадщину, ми повинні в неї свято вірити, пояснює душпастир. Один із ранньохристиянських учителів церкви Кирил Єрусалимський, коли розмірковував про слова Господа, писав: якщо Сам Господь чітко сказав про хліб – «це є тіло Моє», хто матиме сміливість сумніватися в цьому? І якщо Сам сказав – «це є кров Моя», хто засумнівається і скаже, це не кров Його? У світі є чимало таємниць, які не може збагнути людський розум, розповідає священник. Але те, що неможливо для людини, те можливо для Бога.
Ось поради, як правильно підготуватися до Причастя та з яких причин священник може відмовити у ньому.
Людина може приступати до чаші, якщо перед тим вона почистила зуби чи пополоскала рот. Але їсти перед таїнством точно не можна. А головне, приступаючи до чаші, – вірити у те, що тіло і кров Господа нашого Ісуса Христа дійсно є живими тілом і кров`ю, якими ми причащаємося під виглядом хліба і вина. Якщо нас мучить сумнів, протоієрей Ігор Янчук радить його перебороти і лише тоді приступати до Причастя. Коли в церкві чуємо виголос «Святеє святим», слід стояти ближче до вівтаря. Обов`язково перед Причастям має бути Сповідь.
Перед тим як прийняти Святі Христові Тайни, підходячи до чаші, ми повинні бути дуже уважними. Коли священник бере ложечку і кладе в уста віруючому Тіло і Кров Христову, то не можна крутити головою, щоб через необережність не розлити. Адже якщо Кров Христова потрапить на ваш одяг, душпастир буде змушений вирізати частину тканини і спалити її.
Коли ми приходимо до Причастя з маленькими дітьми, то тримати їх треба на правій руці, для зручності прийняття ними Дарів. Якщо прийшли у храм із сумкою на плечі, то перед Причастям її слід зняти і поставити на підлогу, бо, зіскочивши з плеча, теж можна пролити Кров Христову.
Панотець зауважує, Тіло і Кров Христова, які входять у нас, з`єднуються з нашим тілом, всмоктуються в наші клітини і живлять їх. Тому слід берегти набуту святиню. У тишині, в побожності, якомога спокійніше рекомендують проводити час після Причастя. Апостол Павло застерігає: «Хто їстиме хліб цей або питиме чашу цю недостойно, винний буде супроти Тіла і Крові Господньої. Нехай же випробовує себе людина. І нехай п`є і їсть від чаші цієї, бо хто їсть і п`є недостойно, той їсть і п`є на осудження собі, не думаючи про тіло Господнє».
До Причастя без Сповіді можуть приступати діти до 7 років, оскільки є чистими стосовно тих гріхів, які мають дорослі.
Програма «Церква і релігія» – спільний проєкт каналу «Конкурент TV» та єпархіальної телестудії «Собор». Повністю випуск можна подивитися ось тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген