Татуювання та пірсинг: чи є це гріхом?
Про це розповідає священник Володимир Господин у програмі «Церква і релігія» на телеканалі «Конкурент TV».Панотець пояснює, що про цю проблему йдеться ще у старозавітних писаннях. Але сьогодні вона набула вже епідемічного масштабу. Вийшовши на вулицю, може скластися враження, що «частина суспільства відсиділа кілька років у місцях позбавлення волі, а ще частина -– представники японської мафії». (Ще не так давно в нашому суспільстві татуювання було ознакою належності до злочинного світу. Тепер для татуажу нерідко використовують японські ієрогліфи, значення яких українцям може бути невідоме. – Прим. ред.)
У 19-му розділі Книги Левит Бог сказав Своєму народові: «Не робіть нарізи на тілі на знак скарги по померлих і не наколюйте написи на вашій шкірі. Я – Господь!». Важливо розуміти, каже священнослужитель, у якому контексті сказано ці слова: тодішні юдеї жили у середовищі язичників, що мали такі звичаї.
«У Новому Завіті немає заборони на пірсинг або татуювання. Але у християнстві є свої біблійні принципи. І те, що ми не можемо прочитати прямо у словах Христа або Церкви, ми можемо побачити поміж рядками, тобто в контексті. Тому церква вчить, що кожна людина, по слову Христа, є храмом Духа Святого. Нам важко уявити храм, який буде розмальований різними дурницями», – каже душпастир.
Він нагадав слова із Книги Буття, що коли Господь творив світ, на кожне Своє творіння говорив: «добре, добре…». А коли сотворив людину, то сказав – «дуже добре». На думку о. Володимира, «слід розуміти, що людина створена довершеною. І якщо ми говоримо інколи, що різні татуювання чи пірсинг зроблять нас візуально красивішими, то таким чином ми принижуємо Самого Бога... Церква не змушує нікого робити так, як хоче вона. Але Церква ніжно, лагідно вчить, що Божим дітям не личить поводити себе так», – каже панотець.
Нічого спільного з духовністю не має і зображення Ісуса, Богородиці чи когось з інших святих на тілі.– це не Божа справа. Люди, які так роблять, як правило, не є духовними, а їхнє татуювання – не є річчю духовного вдосконалення, а навпаки – безчинством і богохульством.
В історії Церкви були, однак, випадки, коли люди із татуюванням ставали священниками. Але цьому передували певні обставини: «Такий священник живе і сьогодні. Він служив у радянській армії і місцева влада змушувала його зняти натільний хрестик. Дійшло до того, що почали його зривати. Тоді цей чоловік вирішив, якщо хрестика зірвуть, то він наб’є собі на грудях розп’яття Христове, яке можна буде видерти тільки зі шкірою. Отже, кожен випадок слід розглядати індивідуально. У церковних канонах ми ніде не зустрічаємо твердження, що людина, яка має татуювання, не може стати священником».
Програма «Церква і релігія» – спільний проєкт каналу «Конкурент TV» та єпархіальної телестудії «Собор». Повністю випуск можна подивитися тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген