Священномученика Василія, єпископа Амасійського (бл. 322). Праведної Глафiри, дiви (322). Преподобного Йоаникiя Дiвиченського (ХІІІ, Серб.)...
Що Біблія говорить про гнів і лихослів’я?
Священник Андрій Хромяк, клірик луцького храму Святителя Феодосія Чернігівського, – у програмі «Церква і релігія» на телеканалі «Конкурент TV».Душпастир розповів про походження емоцій, зокрема, гніву – праведного і гріховного, та як побороти в собі лихослів’я. Звертаючись до Священного Писання, пояснює, що свого часу праведний гнів проявляли пророки, апостоли та й Ісус Христос, Який, прийшовши до храму на свято Пасхи, побачив, що у ньому більше віддають шану торгівлі, розрахункам, а не духовному. І Син Божий із праведним гнівом почав виганяти торговців, говорячи: «Мій дім домом молитви назветься, а ви зробили його вертепом розбійників» (Мф. 21:13). Тобто праведний гнів покликаний виявити правду, істину Божу.
«Якщо ми говоримо про гнів гріховний, як правило, він не виникає на пустому місці, а через певний фізичний чи психосоматичний стан. І такий гнів може засліпити розум. Перебуваючи, так би мовити, у стані афекту, людина може наробити багато дурниць», – розповів о. Андрій. Апостол Павло говорить: «Гніваючись, не грішіть: нехай сонце не заходить у гніві вашому» (Еф. 4:26). Тобто можна гніватися на гріх людини, але при цьому любити ту ж людину, яка є образом, творінням Божим, пояснює панотець.
Щоб правильно «випустити пару», насамперед ми повинні говорити з рідними, близькими про те, що нас турбує. Також, радить клірик, важливо не боятися звертатись до психологів. А з огляду на події в державі, дієвим є й те, щоб відчувати себе потрібними своїй країні. У такому випадку просто спостерігати за новинами – немає сенсу. Краще безпосередньо долучитися до праці з однодумцями, волонтерами, що, хоч і маленькими кроками, та все ж наближатиме нас до неминучої перемоги.
«І така робота дає можливість заспокоїти нашу душу, дає нам упевненості. Ми нація нездоланна, сильна, мужня. Кожен із нас є невеличким гвинтиком у системі, у великій машині, яка називається Україна – Україна воююча, Україна стражденна, Україна непереможна», – каже отець Андрій Хромяк.
Щодо лихослів`я – це однозначно є гріхом, наголосив священник. У Новому Завіті сказано: «Ніяке гниле слово нехай не виходить з уст ваших» (Еф. 4:29); «Хіба з одного джерела тече солодка і гірка вода?» (Як. 3:11). Тобто чим наповнене серце людини, те говорять її вуста. Зазвичай, якщо людина спілкується з тими, хто вживає ці слова, то і вона буде використовувати їх, пояснює панотець.
Щоб ситуацію змінити, радить він, слід читати якісну, корисну, добру художню та духовну літературу. Бо коли людина збагачена різноманітним словниковим запасом, у ній не залишиться місця для лайливих слів, які руйнують, розбалансовують душу і аж ніяк не прикрашають її. Тому «напоюймо своє серце і свій розум тією інформацією, яка служитиме для користі, не тільки вашої, але й суспільної», – закликає о. Андрій Хромяк.
«Церква і релігія» – це спільний проєкт каналу «Конкурент TV» і єпархіальної телестудії «Собор». Повністю цю та інші передачі можна переглянути ось тут.- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген