Преподобного Пахомiя Великого (348). Святителя Ісаї, єпископа Ростовського, чудотворця (1090). Преподобного Ісаї Печерського (1115). Преподобного Ахиллiя, єпископа Лариссiйського (бл. 330)...
Церковний календар: що відзначаємо 22 грудня
Цього дня – Зачаття праведною Анною Пресвятої Богородицi, ушанування образа Божої Матерi «Несподiвана радiсть». А в парафії с. Підбереззя Горохівського деканату – престольний празник.Господь, Який втілився для спасіння роду людського, поступово готував для Себе на землі Пречисту Матір Свою – у вибраному потомстві Авраама, в царстві юдейському, в царському племені Давида, у покірливому і праведному сімействі, у високопокірливій і цілком відданій Богу Діві. Праведні Її батьки Йоаким і Анна своїм благочестям перевершували своїх сучасників.
Але Творець бажав випробувати і ще більше прославити угодників, а тому попустив їм безпліддя: бажав, щоб вони через неплідність стали гідним знаряддями Божої благодаті, що діє в немочі людській.
Йоаким і Анна прожили п’ятдесят років у шлюбі й не мали дітей. Безпліддя вважалось тоді серед юдеїв безславністю (адже від бездітних Месія не прийде), і терплячи за це сором від ближніх, праведники не втрачали надії на Всемогутнього Бога. Вони постом і полум'яними молитвами просили Господа звільнити їх від ганьби.
І як колись Сарі, в її глибокій старості, дав Творець сина Ісаака, так Всевишній почув старанні молитви й обітниці праведників і возвістив їм через ангела, що від них народиться благодатна Діва.
Оповідь про зачаття преблагословенної Марії зберігається в Церкві Христовій від самого її початку. На підставі давніх переказів про цю подію блаженний Єронім у IV столітті писав: «Діва Марія, що походила від царського роду, з дому Давидового, народилася в місті Назареті, вихована в Єрусалимі, в храмі Божому. Батько її називається Йоаким, а мати – Анна. По батьковій лінії вона походила з Галілеї, міста Назарета, по матері – з Вифлеєма. Життя праведних батьків було строгим і праведним перед Богом, чесним перед людьми. Все своє майно вони ділили на три частини: одну жертовно дарували на храм Божий і для його служителів, другу – для паломників і бідних, а третину залишали для своїх рідних і собі. У святій любові до Бога і в милосерді до ближніх вони багато років провели, не маючи дітей. Втім, дали обітницю Богу присвятити дитя своє на служіння Йому, якщо Господь їм дасть його».
На великі свята юдеї звершували паломництво в храм Єрусалима. Наближався день Оновлення храму. Тож Йоаким разом з кількома сусідами пішов на прощу. Тоді первосвященником був Іссахар, який знав його. Побачивши Йоакима з жертвою, зневажливо поцікавився, чому бездітний стає разом із батьками. Цим він дав зрозуміти, що дари того, кому Бог судив бути бездітним, не можуть бути бажані Йому.
Засмучений таким викриттям, Йоаким віддалився в пустелю до пастухів своїх стад і не хотів повертатися додому. Не бажав бачитись з сусідами, які були з ним у храмі й чули той докір. У пустелі праведник плакав про своє безпліддя і ганьбу, розчиняючи скорботу молитвою, постом і надією.
Саме в той час, коли він був з пастухами, Анні, що так само розділяла скорботу чоловіка про безпліддя і безчестя, з'явився ангел Господній Гавриїл і сповістив: у них народиться донька Маріам (Марія) і буде благословенна більше від усіх жінок. Звелів їй іти до Єрусалима. Ще повідав, що коли вона дійде до Золотих воріт міста, то зустріне свого чоловіка.
Ангел з'явився також Йоакиму і сказав: «Господь бачить смирення твоє і чує ганьбу безплідства. Бог позбавив тебе можливості мати дітей, щоб народжене було визнане за особливий дар Божий. Анна, дружина твоя, народить тобі доньку, і даси їй ім'я Маріам [давньоєврейською – бажана]. Вона, по обітниці вашій, від дитинства буде присвячена Господові». Ангел повелів і Йоакимові йти до Єрусалима, сповістивши те ж саме.
Праведні прийшли до вказаного місця і зустрілися. Сповнені радості явлення небесного вісника та обнадіяні обіцянкою немовляти, вони принесли подяку Всевишньому. Невдовзі Анна завагітніла й народила Маріам.
Радість у храмі Єрусалимському і подяка Богові стали початком святкування Зачаття. Адже в Діві Марії не тільки її праведні батьки, але і весь світ одержав вірну запоруку спасіння.
До трирічного віку Марія жила в домі своїх батьків, а потім виховувалась при Єрусалимському храмі до повноліття. Незабаром після Її введення в храм старець Йоаким помер. Свята Анна пережила його на два роки.
Церква називає Йоакима й Анну Богоотцями, бо вони були прародичами Ісуса Христа по плоті.
Ікони, присвячені цій події, переважно зображають Пресвяту Діву, що топче ногами змія. Унизу та з боків – Йоаким і Анна з піднятими й молитовно складеними руками, споглядають Божу Матір, Яка ніби витає в повітрі з розпростертими долонями. Під Її стопами – земна куля, оповита змієм, що означає диявола. Є й інші образи, на яких свята Анна тримає на лівій руці Пресвяту Діву в дитячому віці.
Точну дату початку святкування Зачаття Богородиці визначити важко через недостатність записів. Але можна вважати, що це почали робити ще в давні часи, бо всі обставини життя Богоматері для християн були важливі й священні.
Усі події 22 грудня за єпархіальним календарем – ocь тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген