Пам’ять святих отців семи Вселенських Соборів. Мучеників Феодота Анкирського, Петра, Діонисiя, Андрiя, Павла, Христини (249-251) i мучениць семи дiв: Олександри, Текуси, Клавдiї, Фаїни, Євфрасiї, Матрони i Юлiї (303)...
Церковний календар: що відзначаємо 26 листопада
Цього дня особливо вшановуємо святителя Йоана Золотоустого, луцька парафія відзначає храмовий празник.
Йоан Золотоустий був вихідцем із Антіохії Сирійської, народився 347 року. Його батьки Секунд і Анфуса належали до місцевої еліти і сповідували християнську віру. Батько, військовий начальник, помер, коли Йоан був ще малолітнім. Мати повністю присвятила себе вихованню сина. Саме від неї він отримав перші уроки християнських істин.
Коли хлопцеві прийшов час іти до школи, мати привела його до вчителя Софіста в Ліванію для вивчення філософії й інших наук. Йоан виявився старанним і здібним учнем. Згодом він познайомився з учителями, які стали йому близькими. Це святителі Василій Великий та Григорій Богослов.
Після смерті матері Йоан роздає свої статки бідним і приходить до одного з монастирів Антіохії. Маючи талант навчати, отримав від одного з ченців цієї обителі Усіхія згорток рукописів, серед яких побачив настанови для себе: «Це Бог дарує тобі знання і силу, щоб ти був учителем для мирян».
У 375 році з благословіння Патріарха Мелетія Йоана висвячують на диякона. Мешканці Антіохії з великим захватом слухали його проповіді.
У 398 році, після смерті Патріарха Константинопольського Нектарія, імператор Аркадій запросив Йоана на патріарший престол. Обіймаючи цю велику посаду в Христовій Церкві, бачив насамперед велику відповідальність перед Богом у навчанні та справі спасіння вірян.
Йому належать ці слова: «Як не можеш бути дорогоцінним каменем, то будь золотом! А не можеш бути золотом, то будь сріблом! Ти не можеш бути сонцем, то будь місяцем. А не можеш бути місяцем, то будь зорею. Не можеш бути великою зорею, то будь малою принаймні, але щоб тільки на небі». Цим підкреслив важливість спасіння кожної душі.
Зберігаючи себе в чеснотах, Йоан цього навчав й інших. Він розумів, що де є чеснота, там вона перемагає і панує над усім. І як щезає темрява під променями сонця, так щезає і всяке зло. Чеснота – це матір премудрості: хто її має, той матиме і все інше.
У проповідях Йоан Золотоустий оповідав, що лице чесноти красиве і дуже приємного кольору, від сором’язливості завжди рум’яніє. Очі чесноти випромінюють скромність і цнотливість. Тому вони завжди гарні та проникливі, бо бачать Господа. Адже у заповідях блаженства є такі слова: «Блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать».
А про уста чесноти святитель оповідав, що це премудрість і знання духовних співів. Серце чесноти – це глибокі знання Святого Письма, збереження істинних догматів, людинолюбства й добродушності. Як без серця людина не може жити, так і без чеснот вона буде мертвою. «Звідси родиться все добре, бо в чесноти є також і руки, й ноги, а це – прояв добрих справ. У неї душа – це благочестя. Зрештою, є і дух, який перебуває в розумі, а в серці має любов».
Такими казаннями та повчаннями святитель намагався вселити в людський розум через Божу премудрість спасіння людської душі, через що й названий Золотоустим. Йоан Золотоустий за життя також був і переслідуваним за викривання єретиків. Але він пам’ятав, що з ним Бог, Який настановив його на цю нелегку та тернисту дорогу.
Крім проповідей і повчань, він ще написав багато молитов, уклав Божественну літургію, на якій звершується приношення Безкровної Жертви і яка є найважливішою в спасінні людської душі. Він повчає: «Духовна трапеза – це сила для нашої душі, міцність для серця, основа уповання, надія, спасіння, світло, життя. Це Таїнство, в якому землю бачиш небом».
Йоан Золотоустий закликав до служіння і благодаті, молився за мир і спокій у всьому світі, настановляв душпастирів не тільки бачити себе в ризах, а побачити себе в служінні вдень і вночі, щоб усім нам визволитися від усякої журби, гніву, небезпеки та недолі, поводитися в храмі Божому скромно і богобоязно, бо це дім, у якому присутній Дух Святий.
Відійшов до Господа святитель Йоан Золотоустий 27 вересня 407 року в місті Комани (нинішня Вірменія). Згодом останки його перевезено до Царгорода (Константинополя).
Усі події 26 листопада за єпархіальним календарем – ocь тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген