Апостола Якова Зеведєєва (44). Святителя Доната, єпископа Єврiї (бл. 387). Знайдення мощей священномученика Василiя, єпископа Амасiйського (IV). Знайдення мощей святителя Микити, єпископа Новгородського (1558). Мученика Максима...
Чому Бог ставить мене перед вибором?
Ми так запитуємо, бо знаємо, що можемо ухилитись від доброго до злого. Часто свідомо, обдумано, з розрахунком. І, звичайно, краще б такого вибору в нас не було. Ми б обрали завжди те, що правильно і добре. Але це ілюзія. Якщо говорити про вибір, а точніше – свободу обирати, то це дар Божий. Християнство – це «про свободу». Хоча ми звикли говорити, що це «про любов». Але хіба буває любов насильною? Хіба люблячий Бог позбавить свободи? Ні, тільки тиран і деспот. А Бог – Отець, Отець люблячий.У Євангелії є дуже глибока притча про блудного сина, який розтратив усе своє майно, живучи блудно, і повернувся до дому батька, мріючи, щоб він прийняв його бодай, як раба. Цю притчу правильніше було б назвати не про блудного сина, а про люблячого батька.
Отож, чому Бог ставить мене перед вибором? Мовляв, проблем нам тільки додав. Якщо є можливість вибору, якщо Бог поставив тебе перед вибором, значить треба проявити і вчинити свою волю й обрати – добре чи зле. Нічого не обирати – теж не варіант. Такої опції немає, бо бездіяльність теж буває злочинна. Безвольність – це ж відсутність доброї волі. Тому вибір важливий і необхідний. І він залежить від нашої волі. Позбавити нас вибору – означає позбавити нас свободи волі, зробити невільними. Навіть у полоні, у в'язниці, перед лицем смерті справжні титани духу, люди, у яких не залишилось ні здоров'я, ні сили, нічого, що пов’язує їх із цим світом, обирають правду і власну гідність. Бо це єдине, що не можна у них відібрати, – гідність, яку дав Бог бути вільними.
Додам словами святого Йоана Золотоустого, великого вчителя церкви IV ст.: «Воля є рух, що народжується з нас самих, який ми направляємо, куди хочемо. Воля сама в собі є природною здатністю, даною від Бога; але та сама воля є щось і наше власне й залежить від нашого розуму». Прекрасні слова, як на мене!
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса