Мученика Сави Стратилата i з ним 70-ти воїнів (272). Преподобного Сави Києво-Печерського, в Ближнiх печерах (ХІІІ). Преподобного Олексiя, затворника Печерського, в Ближнiх печерах (ХІІІ). Мучеників Пасикрата i Валентина (228)...
Чому гілка вербова, а не пальмова?
Розкажіть, будь ласка, чому саме вербу прийнято освячувати на Вхід Господній у Єрусалим, адже люди стелили Йому пальмове віття.
Відповідає священик Андрій ХРОМЯК, викладач ВПБА, кандидат богословських наук
Господь наш Ісус Христос увійшов до святого міста за кілька днів до Своїх страждань і смерті. Тут Він завершив трирічне служіння як Месія. Юдейському народові, обраному Богом у Старому Завіті, необхідно було отримати від Самого Христа свідчення про Його Божественне достоїнство. І ось Господь входить у Єрусалим, Його супроводжує юрба народу.
Люди, відчуваючи велич того, що відбувалося, від повноти сердець волали до Христа: «Осанна!» (що означає «благословенний») і стелили на Його шляху зелені пальмові гілки. Здавна з такою урочистістю зустрічали царів і великих завойовників, а тепер у покладанні гілок виразилося тисячолітнє сподівання юдеїв на пришестя земного царя, який відновить престол Давидів. На жаль, народ не зміг зрозуміти, що Царство Христа було не від світу цього...
З тих пір минуло дві тисячі літ. Але щороку ми, подібно до жителів Єрусалима, приходимо зустрічати Христа у храми з гілками верби. Адже в Україні, крім південного Криму, не ростуть пальми, та й інші дерева через суворість клімату ще не розпускаються, тільки верби. Верба – символ весни і символ духовного відродження: вона таїть у собі листя, але ще не випускає; так і наша радість від свята Входу Господнього неповна, але таїть у собі початки великої пасхальної радості.
Освячують верби під час святкового богослужіння. Після читання Євангелія священики здійснюють їх кадіння запашним фіміамом, читають молитву і кроплять гілки святою водою. Зазвичай окроплення повторюється в день свята після Літургії.
Освячену вербу ми приносимо в свої будинки, де з благоговінням зберігаємо як знак благодаті Божої до наступного року. Потім гілки спалюють, замінюючи на нові.
Свято Входу Господнього в Єрусалим, або ж Вербниця, певною межею відокремлює сорокаденний Великий піст від Страсного тижня, зміцнюючи нас перед днями Страстей Христових. Тому несемо до храму на урочисту Службу зелене гілля, щоб почути радісні слова: «Освячується верба оця благодаттю Всесвятого Духа, окропленням водою цією свяченою в ім’я Отця і Сина і Святого Духа. Амінь!»
Бажаєте одержати відповідь православного богослова на Ваші запитання? Звертайтесь до редакції: 43025 Луцьк, Градний узвіз, 1; (0332) 72-21-82; [email protected]
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса