Мучеників Марка, єпископа Арефусiйського, Кирила, диякона, та iнших багатьох (бл. 364). Преподобного Йоана, пустельника (IV). Святителя Євстафiя, сповідника, єпископа Вифинiйського (IX)...
Чи можна вдруге проводити Хрещення?
Запитання: Недавно я одружився, але перед Вінчанням майбутня теща змусила мене пройти повторне Хрещення – у храмі УПЦ (МП). Мовляв, моє хрещення недійсне, бо хрестили мене в храмі УПЦ КП. Я сирота, тож порадитися не мав із ким. Послухався. Тепер сумніваюся: чи правильно зробив?Відповідає Андрій ХРОМЯК, викладач Волинської православної богословської академії, кандидат богословських наук.
Мало не кожна із Помісних Православних Церков мала свій нелегкий шлях до визнання її іншими Церквами, чи, простіше кажучи, автокефалії. Насправді немає жодного канону, який би визначав, як Церква повинна чинити, щоб стати визнаною усіма іншими Церквами. І тому Українська Православна Церква Київського Патріархату теж проходить цей непростий шлях, творячи свою історію. Як зазначив наш предстоятель Патріарх Філарет: «Найдовший період невизнання був у Російської Церкви – 141 рік. І те, що ми православні, визнають усі. Не визнається лише наша автокефалія. Так само як і Російську Церкву не визнавали як автокефальну Церкву, але визнавали їх як православних».
У нашій Церкві не введено нічого, не згідного з ученням Православної Христової Церкви. Ми ніколи не проповідували й не проповідуємо єресі. Київський Патріархат незмінно сповідує всі догмати Православної Церкви та звершує всі Таїнства відповідно до її законів. Ієрархія нашої Церкви поставлена через хіротонії митрополита Філарета (Денисенка) і єпископа Якова (Панчука), а також єпископа Андрія (Горака), які, своєю чергою, отримали рукоположення в РПЦ.
Таким чином, у представників Московського Патріархату немає жодних богословських і канонічних підстав не визнавати Хрещень, здійснюваних у Київському Патріархаті. Навпаки – УПЦ (МП), повторюючи таїнство Хрещення, порушує Символ віри, догмати і підпадає під осуд церковних канонів, оскільки Символ віри, який ми чуємо за богослужінням, чітко говорить, що ми визнаємо лише «одне Хрещення на відпущення гріхів».
Та й для більшості вірян не важливо, чи визнана Церква, чи ні, оскільки вони приходять до храму, щоб помолитися, отримати відпущення гріхів і причаститися. Тому визнання Церкви – це проблема самих церковників, яку обов’язково буде вирішено. Головне, щоб це розуміли самі люди і хотіли мати у своїй країні свою незалежну Церкву, яка, до того ж, звершує богослужіння рідною мовою. І те, що за минулий рік десятки парафій покинули Московський Патріархат і приєдналися до Київського, – хороший цьому приклад.
Стосовно ж хлопця, який потрапив у таку ситуацію: насправді немає жодних перепон для того, щоб таїнство, звершене в Київському Патріархаті, визнавали представники Московського. Тому й гріх лежить на тій людині, яка спонукала повторити це таїнство, і на священику, який його знову звершив.
Бажаєте одержати
відповідь православного богослова на Ваші запитання?
Звертайтесь до
редакції: 43025 Луцьк, Градний узвіз, 1; (0332) 72-21-82;
[email protected]
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса