Волинська Епархія Православної Церкви України Офіційний сайт
Головна СтаттіПісля клінічної смерті під наркозом співав псалми, яких раніше не знав
Статті

Після клінічної смерті під наркозом співав псалми, яких раніше не знав

Юлія МУЗИКА Святослав Рудь (перший зліва) у церкві Святого Георгія в Константинополі із Вселенським патріархом Варфоломієм, предстоятелем ПЦУ митрополитом Епіфанієм та друзями. Світлина з архіву священика Олега Рудя

Уродженець Колок Маневицького району Олег Рудь — колишній успішний бізнесмен, який завдяки промислу Божому в 43-річному віці став священиком і вже десять літ проводить православні богослужіння у власній квартирі в турецькому курортному містечку Аланія. А його син Святослав прислужував іподияконом на Божественній літургії під час вручення Томоса і удостоївся честі передати священний сувій предстоятелю ПЦУ митрополитові Епіфанію.

«Не людина приходить до Бога, а Господь веде людину», — зауважує отець Олег про Божу присутність у своєму житті, яку відчув уже в зрілому віці. Маленьким бував із бабусею у церкві, хоч тоді це заборонялося, відповідальність за відвідування дитиною богослужінь лягла б на його батька — заслуженого раціоналізатора УРСР та заслуженого працівника профтехосвіти Романа Рудя, викладача спецпредметів у Колківському ВПУ. Пізніше Олег Романович ходив на свята до храму, та про те, щоб стати священиком навіть і думки не допускав. Інакше поглянув на життя, коли пережив клінічну смерть через завелику дозу введеного під час операції наркозу.

— Тоді я побував ніби в іншому вимірі і, ще не вийшовши з наркозу, почав голосно співати псалми. В палату покликали православну жінку, яка часто ходила до храму, і вона підтвердила, що мій спів подібний до церковного. А я на той час і «Отче наш» напам’ять не знав, не те що псалми, — пригадує отець Олег. Тоді йому здавалося, що він у якомусь величному храмі і, можливо, просто підспівував церковному хору.

Десятиліття священиком–місіонером у Туреччині

Маючи дві вищі освіти — інженерну та юридичну, — Олег Рудь пішов навчатися в Луцьку духовну семінарію. Після рукопокладення в сан священика УПЦ Київського патріархату у 2009 році отримав благословення на місіонерство в Туреччині. Зібрав християнський православний осередок в Анталії, потім — в Аланії. У власній квартирі 90–квартирного будинку проводить богослужіння вже десять літ. Це єдине місце, де українці можуть зібратися на Божественну літургію.

— Наша релігійна громада дуже дружна, — з приємністю розповідає священнослужитель. — Після служби традиційно спільно накриваємо стіл, обговорюємо різні духовні питання, ділимося наболілим. За свої послуги ніколи не беру плати — кожен може таємно пожертвувати за бажанням.

Всім пояснюємо, що хохли — це недонація, українці, які перейшли на сторону росіян, а допоки в селі буде церква Московського патріархату, буде й небезпека, що сюди прийдуть «визволителі» із «рускім міром».

Як зауважує священик, парафіян у нього останнім часом небагато, частина їх була з Росії, а після початку кремлівської агресії вони перестали приходити до «батюшки з України», хоч він і донині служить як представник Константинопольського патріархату, бо закордонні церкви ПЦУ не мають права створювати свої церкви на території інших держав.

Праправнук колківського солтиса брав участь у врученні Томоса

З усмішкою розповідає Олег Рудь, що з Туреччини до мами в Колки навідується частіше, ніж раніше з Дніпра. Зазначає, що рідне містечко шляхетне й багате традиціями. Його прадід Прохор Янчик кілька каденцій був «мером» Колок, і в ті часи жителі були згуртованими, в містечку діяло централізоване каналізування (у війну німці його розбомбили), а худобу задля підтримання порядку дозволялося тримати тільки за межами населеного пункту. Славний колківський рід продовжує і син Святослав — випускник Київської духовної академії, патріот, учасник добровольчого руху на Сході України. Нині він навчається у Греції на факультеті теології в університеті Аристотеля в Салоніках. Допомагав під час святкової Літургії за участю патріарха Варфоломія у церкві Святого Георгія в резиденції Вселенського патріархату в Константинополі і був удостоєний честі передати сувій священного Томоса предстоятелю ПЦУ Епіфанію.

Отець Олег зауважує, що визнання Православної церкви України Вселенським патріархатом — тяжкий і довгий шлях Філарета і митрополитів української церкви. Попри те, що церкви світового Православ’я не спішать із офіційним визнанням нашої автокефалії, цього достатньо, аби священики ПЦУ могли співслужити у всіх православних патріархіях.

«Хоч і ціною пролитої крові, та українці таки змінилися»

— У Біблії є слова «…щоб ви могли примирити себе зі Мною, бо завдяки тому, що в крові життя, через неї можна отримати примирення» (Левіт 17:11). Бог попустив кровопролиття на Сході України, яке об’єднало українців. Я жив до 2009–го в Дніпропетровську, казав своїм сусідам «Добрий день!», а мені відповідали: «Здрастє!» Тепер у відповідь чую лише «Добридень!» З дружиною всім пояснюємо, що хохли — це недонація, українці, які перейшли на сторону росіян, а допоки в селі буде церква Московського патріархату, буде й небезпека, що сюди прийдуть «визволителі» із «рускім міром» своїх парафіян «освобождать».

Усі церкви, що долучаються до ПЦУ, священик порівнює із пролісками, які тягнуться до світла й Бога. «Ми мусимо нині єднатися, каятися, причащатися», — каже отець, в найближчих планах якого — організація паломництва українців на священну гору Афон.

Volyn.com.ua

23 квітня 2019 р.
Архів статей
Сайти нашої
епархії
Сайт нашої
Церкви
Наші
банери