Похвала Пресвятої Богородиці (субота акафісна). Преподобного Феодора Трихини. Святителів Григорiя (593) й Анастасiя Синаїта (599), Патрiархiв Антіохiйських. Преподобного Анастасiя, ігумена Синайської гори (695). Мученика немовляти Гавриїла Бєлостоцького (1690)...
Перша неділя Великого посту. Торжество Православ’я
Це свято було встановлено на пам’ять про VII Вселенський собор, який відновив і утвердив шанування ікон. Хоча, зрозуміло, Православ’я аж ніяк не зводиться до самого лише іконошанування, але це був останній Вселенський Собор єдиного Християнства, що завершив формулювання істин нашої віри.
Собор почав роботу 24 вересня 787 р. в Нікеї поблизу Царгорода, столиці Візантійської імперії, у складі 308 єпископів. Насамперед було прийнято покаяння дев’ятьох архієреїв, котрі з іконоборства побажали повернутися в Православ’я. Далі було докладно вивчено всі «за» і «проти» шанування образів, посилаючись на Святе Письмо та твори отців, зачитано глибоке послання Папи Римського Адріана I. На двох останніх засіданнях собор склав догмат про іконошанування: «...Предметом культу повинні бути не тільки зображення дорогоцінного й животворчого Хреста, а й так само гідні шани святі образи – мальовані, мозаїчні чи виконані іншим способом, що їх із шанобливістю вміщуємо в церквах, на літургійному начинні чи шатах, на стінах чи дошках, у домівках чи при дорогах із зображеннями Господа нашого Ісуса Христа, Бога і Спасителя, святої Богородиці, достойних ангелів, а також усіх святих... Що частіше споглядаємо на їх образне представлення, тим частіше заохочуємося до спомину й любові першовзору, до віддання їм честі й поклону – хоч не поклоніння, яке, згідно з вірою, належить єдино лише Божій Натурі... Хто складає шану образові, той її складає істоті, яку представляє образ».
Останнє засідання Собор на пропозицію цариці Ірини (згодом святої) було проведено в Царгороді 23 жовтня. Про цю подію митрополит Іларіон (Огієнко) пише так: «Промову виголосив Патріарх Тарасій, а по ній Ірина запропонувала перечитати постановлене Віровизнання, і його голосно відчитали. По цьому Ірина врочисто запиталася:
– Нехай скаже Святий і Вселенський Собор, чи це перечитане Віровизнання складене з вашої загальної згоди?
Усі Отці Собору відповіли:
– Ми всі так віруємо, всі так думаємо, і всі ми підписали його за загальною згодою!»
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса