Четвер
Апостола i євангелiста Марка (63)...
Апостола i євангелiста Марка (63)...
У народі цей празник називають Водохрещем, Йорданню, бо в річці Йордан Іван Предтеча охрестив Спасителя.
Хрещення як обряд старозавітні віруючі використовували віддавна. І до Івана Хрестителя існували очищувальні омовіння тіла на ознаку прагнення очистити душу. Вони називалися по-єврейськи «атбала», по-грецьки «баптісмос», що значить «занурення». Але оскільки цього праведника в народі називали саме Хрестителем, то, отже, у ньому вбачали не просто чергового проповідника, який проводить усім відомий обряд. Його місія була набагато більша.
Іван Хреститель занурював у йорданську воду тих, хто приходив послухати його проповіді про покаяння. Коли ж охреститися прийшов Христос, Іван попервах навіть не наважувався це зробити, знаючи, Хто перед ним. Але Ісус переконав праведника охрестити і Його. Адже Він повинен послужити спасінню людства, як проста людина. Звідси й походить українське слово «хрещення» (точніше «хрищення») – від того, що це було вчинено із Христом.