Великомученика Юрія Переможця (303). Мучениці цариці Олександри (303). Мучеників Анатолія і Протолеона (303)...
Тринадцята неділя після П’ятдесятниці (Мф. 21:33–42)
Був один господар, що насадив виноградника. Він обвів його огорожею, видовбав у ньому чавило, вибудував башту, найняв до нього виноградарів і відійшов. Коли ж настала пора винозбору, послав він слуг своїх до виноградарів, щоб узяти від них плоди, йому належні. А виноградарі, схопивши його слуг, кого побили, кого ж укаменували. Тоді він послав інших слуг, більше від перших, але ті вчинили й з ними те саме. Наприкінці послав до них свого сина, кажучи: «Матимуть пошану до мого сина». Та виноградарі, уздрівши сина, заговорили між собою: «Це спадкоємець. Убиймо його й заберімо собі його спадщину». І взявши його, вивели геть із виноградника й убили. «Отож, коли прибуде господар виноградника, що зробить з тими виноградарями?» – запитує Ісус, розповівши цю притчу. «Лютих люто вигубить», – відповіли йому, – а виноградник найме іншим виноградарям, що будуть давати йому плоди його своєчасно». Тоді Ісус сказав їм: «Чи в Письмі не читали ви ніколи: Камінь, що відкинули будівничі, став каменем наріжним? Від Господа це сталось і дивне в очах наших».
У цій притчі під рабами, посланими господарем виноградника, маються на увазі старозавітні пророки, а також апостоли, які продовжили їх справу. Дійсно, більшість пророків і апостолів загинуло насильницькою смертю від рук «злих виноградарів». Під «плодами» маються на увазі віра і благочестиві справи, які очікував Господь від єврейського народу.
Пророча частина притчі, тобто покарання злих виноградарів і віддача виноградника іншим, виповнилася через 35 років після вознесіння Ісуса Христа, коли за полководця Тита вся Палестина була розорена і євреї розсіяні по світу. Царство ж Боже перейшло до інших народів, до язичників, які увірували у Христа.
Хоча ця притча безпосередньо відноситься до долі єврейського народу, вона стосується всіх віруючих у всі часи. Якщо Церква в цілому або окремо християнська душа будуть своєю жорстокосердістю та віроломством подібні до древніх ізраїльтян, то відкидання їх Богом і все, що показане в притчі, неминуче. Тому стараймося жити благочестиво: в мирі, злагоді та любові, не роблячи зла і не піддаватися гніву, гордині, нечистій похоті та іншим гріхам, аби приносити Господу вгодні Йому плоди життя християнського.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса