Похвала Пресвятої Богородиці (субота акафісна). Преподобного Феодора Трихини. Святителів Григорiя (593) й Анастасiя Синаїта (599), Патрiархiв Антіохiйських. Преподобного Анастасiя, ігумена Синайської гори (695). Мученика немовляти Гавриїла Бєлостоцького (1690)...
Душпастир про секс, проституцію і контрацептиви
Про позицію церкви стосовно дошлюбних стосунків, використання запобіжних засобів та про діяльність повій поділився з інформаційним агентством «Конкурент» (сайт konkurent.ua) викладач Волинської православної богословської академії священник Андрій Хромяк.Нагадаємо, це видання публікує серію матеріалів, виокремивши десять найбільш актуальних, складних, гострих, дискусійних тем та обговоривши їх із представниками конфесій, представлених в обласному центрі. Четверту публікацію із серії «Що думає Бог» присвячено темі сексу, інтимних стосунків, контрацептивів та можливої легалізації проституції.
Як зауважено у вступному слові, ще не так давно дошлюбний інтим вважався ганебним у суспільстві. Та змінився час і погляди на деякі речі радикально змінилися. Тепер послугами «масажних» салонів, стриптиз-клубів і секс-шопів давно нікого не здивуєш.Чи йдуть провідні світові релігії «в ногу з часом» і змінюють свої усталені догми й ставлення до таких речей, чи залишаються стояти на своїх цінностях, сформованих тисячоліттями?
Представник ВПБА зазначив, що близько року тому із благословіння Вселенського Патріарха Варфоломія розроблено соціальну концепцію, яка розглядає різні аспекти сучасного життя, у тому числі інтимної сфери. «В цій концепції йдеться про те, що Православна церква не проти використання неабортивних контрацептивів у шлюбі. Тобто презервативів чи таблеток, які не шкодять вже сформованому плоду, живому організму. Стосовно абортивних контрацептивів, то, звичайно, ставлення Православної церкви до них є негативним».
Про поняття любові о. Андрій зазначив: «У людей, які лише починають будувати свої стосунки, ще любові немає, а є закоханість. Тобто людина відчуває певну ейфорію і радість, коли зустрічається з кимось, спілкується, пізнає людину». А справжня любов приходить тільки у сім’ї й тільки тоді, коли подружжя працює над собою. «Секс – це не просто фізична насолода. Адже коли чоловік і жінка зближуються між собою – це зближення ще й духовне».
Православна церква стоїть на позиції, щоб зберігати незайманість до шлюбу. Адже в такому разі любов може розквітнути й проявити себе значно яскравіше. Тому дівчині варто берегти себе, як то було колись, для свого чоловіка. Так само і хлопець має берегти себе для дівчини. Для того, щоб любов, над якою вони працюватимуть у шлюбі, була повню, цілісною і яскравою, підкреслює священник Андрій Хромяк.
Про проституцію душпастир зазначив, що варто знати причину, чому людина стає на цей шлях. Адже вона є наслідком позиції людини, що хоче заробити гроші, продаючи своє тіло.
«Я читав публікацію про жінок, які заробляють таким чином у нас у Луцьку. Згідно зі статистикою, наведеною медійниками, близько 60 % [тих] жінок роблять це через алкогольну і наркотичну залежність. Через цю згубну пристрасть вони дійшли до такого відчаю. Є частина жінок, які грішать через те, що не мають іншого способу заробити гроші, або не хочуть його шукати. Для них це найлегший шлях», – міркує священник.
Ще є студентки, які так намагаються підзаробити. А для деяких людей ця «робота» є можливістю прогодувати сім’ю. Це питання як держави, так і церкви. Можливо, ми мало уваги звертаємо на жінок, які страждають від певних пристрастей: алкоголізму, наркоманії тощо. Церква ніколи не буде підтримувати легалізацію цього гріха, бо пам'ятаємо приклад міст Содому та Гоморри.
«Не важливо, добровільно людина обрала цей шлях чи під впливом обставин, – гріх лишається гріхом. Втім, церква засуджує гріх, але шкодує грішника. Тому коли стається якась проблема, священник повинен зрозуміти, що стало причиною цього. Адже завжди є якесь підґрунтя, якийсь камінь, за який людина зачепилася і впала. Тому важливо людину підтримати і допомогти піднятися», – сказав душпастир.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген