Мучеників Марка, єпископа Арефусiйського, Кирила, диякона, та iнших багатьох (бл. 364). Преподобного Йоана, пустельника (IV). Святителя Євстафiя, сповідника, єпископа Вифинiйського (IX)...
Неділя п’ята після Великодня
Символічною та повчальною навіть у сьогоденні є зустріч Христа і жінки-самарянки біля колодязя Якова на самарянській території біля міста Сихар. Там був тільки один колодязь, викопаний Яковом, прабатьком Ізраїля, близько півтори тисячі років до Христа, який існує до сьогодні. І тут відбулася зустріч Христа й самарянки. Доти єврейський і самарянський світи ненавиділи однé óдне, хоча їхні прадавні корені – спільні.
Стомлений кількома годинами ходи під гарячим промінням сонця, Господь сідає біля криниці відпочити. Учні його пішли до міста купити харчів. У цей час жінка-самарянка приходить із міста до криниці набрати води. Христос просить у неї напитися. Як відомо, на сході з великою охотою завжди поспішають подати води стомленому подорожньому. Слова ж Ісуса викликають сумнів у самарянки, бо юдеї та самаряни настільки не любили одні одних, і старались не мати між собою геть нічого спільного.
У подальшій бесіді Спаситель говорив самарянці про живу воду Свого вчення і Своєї цілющої для душі благодаті, яка заспокоює духовну спрагу людини, відкриваючи перед нею вічне життя. Якою щасливою почуває себе самарянка, коли Ісус, у Якому вона побачила Пророка, незважаючи на втому, в досить довгій розмові роз’яснює їй сумнів та питання її душі!
Самарянка була звичайна жінка, і в неї особисто не було ворогування проти юдеїв. У простоті свого серця висловлює здивування, що невідомий юдей не гордує пити воду з її посудини. Вона розцінює Подорожнього як людину, що має, на її думку, таку саму душу і такі самі потреби, як і вона сама.
Самарянка спершу не сприйняла слів Христа про «воду живу». Жінка не знала іншої води, крім цієї, що була в криниці старозавітнього патріарха Якова. Але як тільки зрозуміла, що перед нею – великий Пророк, бо Він знає її гріховне життя, відразу просить розв’язати віковічну суперечку: в якому храмі треба поклонятися Богові – на горі Сіон, як євреї, чи на горі Гаризíм, як самаряни? Господь навчає самарянку, що Богові належить поклонятися «в дусі й істині» на всякому місці, й виявляє співрозмовниці Себе як Божого Посланника – Месію.
Христос приходить до людини, щоби дати визволення, звільнення від гріха. Він приходить, щоби дати людям щастя. Він приходить, щоби наповнити людину Духом. І тут, біля криниці Якова, ці два світи сходяться разом. Бажання самарянки і бажання Христа переплітаються. Вона бажала щастя, а Він хотів дати щастя. Вона хоче знати істину, пильно стежить за кожним словом Спасителя, і розмова з Ним вертає спокій у душу, приносить їй глибоку радість. Цим скарбом самарянка сама не хоче втішатись, поспішає до міста і каже людям: «Ідіть, побачите Чоловіка, Який сказав мені про все, що я зробила; чи не Він Христос?» (Ів. 4:29).
Господь наш вічною правдою і Божественною ласкою Своєю єднає всіх людей без різниці, живою водою благодаті Духа Святого подає оздоровлення всім, хто приходить до Нього. Як говорить апостол Павло, в Христі єднаються всі: «нема вже ні юдея, ні язичника; нема ні раба, ні вільного; нема ні чоловічої статі, ні жіночої; бо всі ви – одно в Христі Ісусі» (Гал. 3:28).
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса