Страсний тиждень
Дев’яти мучеників кизицьких: Феогнида, Руфа, Антипатра, Феостиха, Артеми, Магна, Феодота, Фавмасiя i Филимона (286–299). Преподобного Амфілохія Почаївського (1971)...
Святий Симеон Богоприємець під впливом Духа Божого побачив у Христі, принесеному Дівою Марією в Єрусалимський храм на 40-й день після народження, не просто дитину, а очікуваного всім ізраїльським народом Месію, Визволителя. Вбачаючи також прозорливими очима, що перед ним – безмужня Мати, старець звернувся до Діви Марії: От лежить Цей на падіння й на піднесення багатьох в Ізраїлі. І буде Він предметом сперечань: одні говоритимуть, що Він благий, інші, навпаки, що обманює народ. І зроблять Його, за словом пророка Єремії, як мішень, у яку стріляють, повісивши Його на дереві хресному, і, як стрілами, простромивши Його цвяхами й списом. У той час і Тобі Самій, безмужня Матір, пройде крізь душу зброя скорботи й хвороби сердечної, коли побачиш Ти Сина Твого прибитого на хресті й коли Його будеш проводжати зі світу з великою скорботою й риданнями.
Звичайно Вона зображається із сімома увіткнутими в серце мечами. Число «сім» у Писанні взагалі означає «повноту» чого-небудь, а в цьому випадку – «повноту горя, скорботи сердечної», перенесених Пресвятою Дівою Марією під час Її життя на землі. Тож цілком зрозуміло, чому ця ікона називається ще «Симеонове пророцтво».
Вона ж називається і «Пом’якшення злих сердець». Цього дня віруючі возсилають до Діви Марії молитви про пом’якшення сердець тих, хто йде до нас зі злом, заздрісними помислами; про захист від ворогів та недоброзичливців, а також щоб усередині роду не було ворожнечі.
Волин. єпарх. відом.– 2014.– № 7–8 (116–117)