Мучеників Марка, єпископа Арефусiйського, Кирила, диякона, та iнших багатьох (бл. 364). Преподобного Йоана, пустельника (IV). Святителя Євстафiя, сповідника, єпископа Вифинiйського (IX)...
Чи бажаємо Україні долі Содома?
Православні мають пильнувати, щоб не прогнівити Господа нашою «терпимістю»
Останнім часом багато говорять про небезпеку насаджування в країні гомосексуалізму та гендерної ідеології. Але якщо досі йшлося про небезпеку лише можливу, то тепер – про цілком реальну. Цього року на вимогу Євросоюзу Верховна Рада України внесла і Президент затвердив гендерні поправки до Кодексу законів про працю; в центрі столиці на чолі з послами західних країн та в Одесі вперше вільно провела свої «марші рівності» ЛГБТ-спільнота. Яка ж позиція Православної Церкви щодо таких подій?
Насамперед розшифруємо це скорочення. ЛГБТ означає: лесбіянки, гомосексуалісти, бісексуали, трансгендерні люди. Лесбіянки – це жінки, які живуть статевим життям із жінками; гомосексуалісти, або ж геї, педерасти, – це чоловіки, які займаються сексом із чоловіками; бісексуали – це ті чоловіки й жінки, які живуть із представниками як своєї статі, так і протилежної; а трансгендер – це загальне поняття про такого роду відхилення.
Таких людей загалом, як свідчать дослідження, є близько півтора відсотки населення, але коли «одностатева любов» входить у моду, то може й збільшуватись. І ось частина цих осіб вважає, що в них мають бути такі ж права, як і в тих чоловіків, котрі створюють сім’ї з жінками, і в тих жінок, котрі беруть шлюб із чоловіками. Тобто держава повинна, на їхню думку, реєструвати такі їхні, з дозволу сказати, шлюби, як і звичайні. Більше того, оскільки в чоловіка з чоловіком і жінки з жінкою діти не родяться, то вони вимагають для себе права усиновлювати дітей. Де ж брати їм дітей? Із притулків, куди слід забирати зі звичайних сімей. Усе це називається гендерною ідеологією (від англійського слова gender – рід): мовляв, кожна людина має право сама собі вибирати стать і, відповідно, статеву поведінку та коли захоче – змінювати її.
Гомосексуалізм і лесбіянство – явища дуже давні. Тільки раніше вони називались інакше: мужоложництво (від слів «муж» і «ложе») та женоложництво. У давнину в деяких країнах, разом з іншою статевою розпустою, вони набували чималого поширення, і навіть не вважалися чимось особливо ганебним. Але ті країни невдовзі гинули, як-от Стародавня Греція і Стародавній Рим. Тепер ці явища охопили Захід, передусім Західну Європу й Північну Америку, і докочуються до нас. Ще років десять тому гомосексуалістів у нас називали педерастами (від грецького слова «пейдерастíя» – любов до хлопчиків), тепер – геями (англійське gay – безтурботний, любострасний; також скорочення англійського вислову Good As You – «такий самий, як ти»).
Педерастію ще йменують содомським гріхом, а педерастів – содомітами, бо в Біблії оповідається, що цей гріх був особливо поширений у місті Содом, і за це Господь знищив його. Це грізна засторога всякому суспільству, яке приймає за «норму» содомський гріх.
У Божому Слові про гомосексуалізм сказано так: «Не лягай з чоловіком, як з жінкою: це мерзенність» (Лев. 18:22), «Якщо хто ляже з чоловіком, як з жінкою, то обоє вони зробили мерзотність…» (Лев. 20:13). Це у Старому Завіті. А в Новому про ці статеві збочення сказано такими словами: «Вони знають праведний суд Божий, що хто чинить так, вартий смерті; однак не тільки самі таке роблять, але й тим, що роблять, сприяють» (Рим. 1:32). «Вартий смерті» – це значить «вартий вічної погибелі», пекла. Отже, і ті, хто займається одностатевим сексом, і ті, хто їм сприяє, дуже сильно ризикують своїм вічним життям.
До речі, то ще ми зараз можемо вільно процитувати ці місця зі Священного Писання. А в країнах, де вже перемогла гендерна ідеологія, за те, що священик у проповіді назвав мужоложництво гріхом і зачитав ці слова з Біблії, він може бути оштрафований і навіть посаджений до в’язниці – за «образу осіб нетрадиційної сексуальної орієнтації», за «нетолерантність». І навіть уже видано «толерантну» Біблію: без слів, що осуджують цей гріх.
Останніми роками в багатьох країнах Європи, Канаді, Сполучених Штатах Америки та інших державах одностатеві «сім’ї» узаконено. У ряді держав Заходу, до речі, узаконено й деякі інші гріхи: проституцію, наркоманію («легкі» наркотики). Дітей розбещують у садках і школах за офіційно затвердженими програмами. Досить сказати, що в Норвегії є урядовець, який називається так: міністр у справах дітей і гендерної різноманітності. Ба більше: окремі протестантські Церкви, насамперед Лютеранство, вінчають одностатеві пари. Але Православна й Католицька Церкви всюди по світу виступають рішуче проти подібних «шлюбів».
Така ж позиція й УПЦ КП щодо цього лиха. Синод Київського Патріархату 15 грудня 2015 року розглянув питання «Про внесення до законодавства України понять “сексуальна орієнтація, гендерна ідентичність” та спроби виключити з Конституції України визначення шлюбу як союзу чоловіка і жінки». Владики застерігають усіх, хто потурає гендерній ідеології, проводить її в законодавстві, культурі й усьому суспільному житті: «…На підставі Священного Писання і Священного Передання, канонів Церкви, засвідчуємо: кожен православний християнин, який публічно підтримує та схвалює “узаконення” содомського гріха, підпадає під прокляття Содому і під анафему апостола Павла та відлучає себе від Церкви, доки не покається». Тобто будь-хто, хоч би яку посаду займав, мусить знати: якщо він сприяє пропаганді гомосексуалізму (як-от дозвіл на гей-парад чи впровадження у школи толерантного ставлення до «одностатевої любові»), то сам себе виключає із Православної Церкви. А це крок дуже небезпечний для тих, хто пам’ятає про смерть і посмертне воздаяння.
Церква однак продовжує молитися за тих владців, чиновників – за їхнє отямлення, а також за всіх, кого уразили ці гріхи. Нещодавно митрополит Луцький і Волинський Михаїл благословив для використання нову молитву – за врозумлення содомітів.
Молитва за врозумлення содомітів
Усемогутній і всемилостивий Боже! Ти створив людину за образом Своїм, чоловіком і жінкою створив її, благословив їх та сказав: «Плодіться і розмножуйтеся, і наповнюйте землю». І в Слові Своїм заборонив синам людським: «Не лягай з чоловіком, як з жінкою: це мерзенність», і ганебними назвав пристрасті дочок людських, «що замінили природне єднання на протиприродне». А за гріхи ці, котрі так поширилися в Содомі й Гоморрі, що не було й кількох праведників у них, спалив міста ті вогнем небесним.
У наші часи дедалі поширюється гидота гріха содомського. І за нашептами диявола мужоложники й женоложниці та покровителі їхні накидають людству мерзоту свою, щоби відвернулися ми від Тебе, Творця нашого, і не потрапили в оселі праведних, а в геєну вогненну. Так вони відлучають самі себе від Церкви Христової та тягнуть інших на стежку погибелі.
Благаємо ж Тебе, Господи: врозуми блудників і блудниць, як Сам знаєш, обережи нас, не дай покрити країну нашу каламутною хвилею содомської скверни. Лиш просимо, Всемилостивий: не вогнем і нашестями чужинців, не моровицями й невигойними виразками врозуми нерозумних дітей Своїх. Бо знаємо, Всеблагий, що Ти ненавидиш гріх, проте любиш грішника, й ніколи не замикаєш дверей дому Свого для того, хто кається.
Тобі ж славу возсилаємо – Отцю і Сину і Святому Духові – завжди, нині, й повсякчас, і навіки-віків. Амінь.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса