Преподобного Йоана Ветхопечерника (VIII). Мучеників Феони, Христофора й Антонiна (303). Священномученика Пафнутiя, єпископа Єрусалимського. Святителя Георгiя, сповідника, єпископа Антіохiї Писидійської (813–820)...
Жертва
Дві родини вирішили поєднати шлюбом закоханих молодих людей. Спочатку сердечні справи залагодили наречені, згодом за діло взялися батьки. Вирішили господарські проблеми: кількість гостей, приміщення, транспорт, меню, костюми… Реєстрація шлюбу мала відбутися урочисто за представництва гостей і всіх цікавих, Вінчання – не менш пишно і врочисто у храмі…
Ось тут і почалися розбіжності та незгоди. Принциповим питанням стала досить важлива для родин деталь: наречений із родичами належав до Української Православної Церкви Київського Патріархату, а наречена – до Московського. Дискусії спочатку відбувалися мирно, потім більш емоційно, і, щоб не пересваритися, толерантно знайшли компроміс: весілля відбуватиметься у святу неділеньку із реєстрацією та видачею документа про одруження, а ось до храму молоде подружжя не піде зовсім. Ні одна, ні інша дружня і цілком адекватна родина не побажала принести свої принципи та амбіції в жертву й терпимості іншій. Вирішили в жертву принести… Божу благодать, точніше – обійтися без неї. Забули веселяни прості істини вчення Святого Письма: «Хто не зо Мною, той супроти Мене» (Мф. 12:30).
За багатим святковим столом виголошувались щирі тости, грали музики, тамада відпрацьовував, як годиться, щедрий гонорар, молоді під викрики «гірко!» підсолоджували гостям святковий трунок, а на серці більшості гостей залишалась непідсолодженою гіркота невиправданої жертви. «Бо якою ви мірою міряєте, такою відміряють вам» (Лк. 6:38). Мова не йде про конкретний вибір храму для Вінчання – частина гостей почувалася б переможцем, інша – переможеним. Ідеться про одвічні Божі істини: «Віддайте кесареве – кесареві, а Богові – Боже» (Мф. 22:21). Батьки молодої та молодого благословляли іконами молоде подружжя, клали хресне знамення на їх молоді голови, але таїнство Вінчання вирішили обійти стороною. Час, мовляв, покаже справжню цінність патріархатів і розставить все на свої місця… «Наблизьтесь до Бога, то й Бог наблизиться до вас» (Як. 4:8).
Проте, на жаль, ця істина зіграла далеко не зближуючу роль як з новим родом, так і зі Всевишнім. Тон для протиріччя задавали, як правило, батьки: від них залежала матеріальна сторона бенкету, а молодим подружжям керувала Любов. Бо ж Господь то і є Любов – усеперемагаюча і жертовна.
Думається, що недовго доведеться чекати, і одна із половинок нової сім’ї поступиться іншій заради світлого почуття і спасіння душі. І тоді шлях поведе їх до храму Божого, до великої любові Творця. А істина прийде обов‘язково. І підґрунтям тієї істини буде усвідомлення свого місця на Божій землі й приналежність до українського роду, який завжди відзначався мудрістю й терпимістю, совістю та порядністю, успадкованою від славних прадідів. Бо ж сказано саме для організаторів такого весільного святкування: «Коли сліпий водить сліпого, обоє до ями впадуть» (Мф. 15:14).
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса